Akcja #Zakolorowani

Niektóre akcje uwielbiam szczególnie. Włos mi się na głowie jeży, jak o nich czytam i od razu mam ochotę wskoczyć w tłum, żeby opowiedzieć o tym ludziom. Jest we mnie dużo z dzieciaka, albo raczej cała jestem dużym dzieciakiem. I wszelkie akcje dla dużych dzieciaków trafiają do mnie na maxa.

No dobra. Wyobraźcie sobie teraz taką historię. Jest trend i Marcin-Gortat-Zakolorowanipewna moda – kolorowanki dla dorosłych. Psychologowie podkreślają – takie zajęcie działa antystresowo i uspokajająco. Sam Carl Jung zalecał swoim pacjentom kolorowanie, żeby poprawić koncentrację i wyzbyć się negatywnego myślenia. Kupiłam. Sprawdziłam. Działa. Moi znajomi, na poważnych stanowiskach też tak mają. Niech to będzie dowód na to, że jestem normalna.

I jak to się ma do CSR-u?
A no tak, że pewien sklep, nie byle jaki sklep (NotJustShop), wypuścił kolorowankę, żeby pomóc dzieciom ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie. Niby nic szczególnego. Ale skoro jest trend i moda, a ludzie to kupują, to czemu tego nie wykorzystać. Album, który stworzył, wyróżnia się czymś jeszcze. Zawiera zdjęcia znanych postaci, do których zostały dodane rysunki do kolorowania. I tym właśnie sposobem, siedząc sobie w domu, mogę dorysować Pawłowi Tkaczykowi długie zakręcone wąsy a Włodkowi Markowiczowi spódnicę baletnicy. Śmieszna sprawa. A jak ktoś jara się sportem, to ma do kolorowania Marcina Gortata, a dla fanów muzyki jest Magda Steczkowska. Bohaterów jest 50 i każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

Cały dochód ze sprzedaży przeznaczony jest dla dzieciaków. Do zrealizowania są różne cele. Minimum to zakup specjalistycznych pomocy naukowych od ok. 300 zł. Ale nie oszukujmy się. Uda się na pewno spełnić też kolejne marzenia – Drukarka 3D (8000 zł), dzięki której dzieciaki będą mogły drukować pomoce naukowe, a może też remont podłogi w ośrodku (30 000 zł).

Screen Shot 2016-02-09 at 1.29.34 AMPartnerstwa biznesowe
A co sam pomysłodawca mówi, gdy zapytałam jakie partnerstwa biznesowe są w ramach projektu i czy jakaś marka wspiera inicjatywę?

Znowu okazuje się, że wszystko się da, jeżeli się chce. Jesteśmy maluteńką firemką, malusieńką grupą ludzi, która skrzyknęła wokół siebie fajnych znanych ludzi i robi nieco zamieszania. Bez milionów na kontach, bez wielkiej marki za plecami akcja już jest sukcesem. I to jest właśnie w tym wszystkim piękne! – Łukasz Kaliciński, twórca NotJustShop.

I tak jest na razie. Akcję wspiera m.in. Brand24. Mikołaj Winkiel, zapytany, czy nie szkoda im czasu na takie działanie, fajnie podsumował podejście firmy:

My cieszymy się, mogąc wesprzeć taką akcję, mamy rozwiązanie, które może nawet w minimalnym stopniu pomóc i z przyjemnością to robimy. Czas nie gra roli, ważne, że można kogoś uszczęśliwić i pomóc w promocji.

A korzyści dla Brand 24 ze współpracy?
Najważniejsze, że my przysłużymy się promocji ciekawej, nowej rzeczy dla osób niewidomych. A przy okazji, jeżeli informacja o nas trafi do kogoś, kto o nas nie słyszał, to może go też zainteresuje…– dodaje Mikołaj.

Co na to sami bohaterowie?12829419_10153874271286071_5203626074424885070_o
Zerknijcie jeszcze, jak wspaniale o akcji opowiadają sami #zakolorowani. Jest w tym moc ;)

Jakikolwiek sposób, żeby pomagać, jest dobry. Tutaj mamy patent, którego nie sposób nie lubić – pomysłodawca (pozdrawiam Łukasza) tworzy kolorowanki ze znanymi ludźmi, które można kupić, a za pieniądze ze sprzedaży będzie organizowane wsparcie dla Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących. Czy to nie jest super, że ludzie mają takie pomysły i że im się chce? Jestem wielkim fanem i kibicuję pomysłowi – oby więcej takich! Powodzenia! – Yuri Drabent, Isobar Poland.

Screen Shot 2016-02-12 at 3.05.12 AM

Chętnie angażuję się w akcje, które same w sobie stanowią jakąś wartość dodaną. Jeśli można zrobić coś dobrego, a przy okazji komuś w tym pomóc, to ja zawsze. Tym bardziej, że jest to w pewnym rodzaju forma odwdzięczenia się za uznanie, którym ja zostałem obdarzony – Włodek Markowicz, twórca internetowy.

12794671_10153874271366071_8287239384463403757_o

Łukasz Kaliciński z NotJustShop jest człowiekiem z bardzo pozytywną zajawką. Chce pomagać i – co ważniejsze – jest w tym skuteczny. To nie jest pierwsza akcja dla dzieciaków, którą robimy wspólnie. Każda kolejna wychodzi mu lepiej. Kolorowanki dla dorosłych (i dzieci) stają się bardzo modne, dlaczego nie wykorzystać tej mody do czynienia dobra? Bardzo chętnie się przyłączyłem – Paweł Tkaczyk, MIDEA.

Kurcze, fajna akcja. Nie mogę się doczekać tego kolorowania. Album można kupić na stronie www.akcjazakolorowani.pl. Cena: 29 zł + koszt wysyłki. Polecam. I koniecznie pokażcie potem swoich zakolorowanych.


Zostań ze mną na dłużej ;)

Daj się zainspirować do tworzenia wartości w biznesie. Obserwuj mnie na:

2 thoughts on “Akcja #Zakolorowani

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *