#dudaczyta | „Marketing wartości”

Czym w dzisiejszych czasach jest marketing wartości? Czy są w Polsce firmy, które rzeczywiście go wdrażają? Odpowiedzi znajdziecie w książce Justyny Bakalarskiej, którą szczerze Wam polecam.

Długo się przymierzałam do napisania tej recenzji. “Marketing wartości” Justyny Bakalarskiej przeczytałam zaraz po premierze, ale totalnie nie potrafiłam odnaleźć w sobie słów, by ją sensownie podsumować. Może dlatego, że osobiście znam autorkę? Może dlatego, że w książce jest zawarty wywiad z prezesem firmy, dla której prowadzę komunikację? A może dlatego, że ten szef wspomniał o mnie w książce? Co prawda nie z imienia i nazwiska, ale jestem. No właśnie. Jakoś się bałam, że zamiast pokazać rzetelne  argumenty, to wyleję z siebie wyłącznie osobisty stosunek do tematu. Ale chwila moment??? Przecież właśnie o to chodzi w blogowaniu. Nie bronię się zatem więcej i przedstawiam mój punkt widzenia. Enjoy.

Autorka

Cenię Justynę niezmiernie za jej wieloletnie działania promujące wartości w biznesie. Jest dziennikarką, trenerką, specjalistą od komunikacji, marketingu i nowych mediów. Wykłada na Collegium Civitas i prowadzi też własną firmę. We wszystkim, czego dotyka, znajduje miejsce na upowszechnianie etyki i odpowiedzialności w biznesie. Robi to z niezwykłym wyczuciem. Taka jest też ta książka.

Książka

W tekście Justyna przeprowadza czytelnika przez różne obszary wartości w biznesie. I co mnie bardzo cieszy, pomimo tytułu sugerującego wyłącznie tematy marketingowe, czytelnik odnajduje też coś z dziedziny zarządzania, ekonomii czy kwestii społecznych.

Podoba mi się szczególnie to, że Justyna zestawiła wiedzę teoretyczną z badaniami i praktyką przedsiębiorców. Książka zawiera 7 obszernych wywiadów z osobami, które wdrażają wartości w swoich biznesach. Mamy tu prawdziwy przegląd konkretnych wskazówek i inspiracji o odpowiedzialnym zarządzaniu – w firmach Polskich, także z sektora MŚP. Pojawiają się wartości chrześcijańskie, odwołanie do tradycji japońskich, partycypacja i częściowe/całkowite oddanie “władzy” pracownikom, kooperatywa i turkusowe organizacje. Bardzo jasno jest pokazane jak wdrażać te idee w realnym świecie biznesu, nastawionego zwykle na zysk i jakie korzyści z tego wynikają.

Ale co urzekło mnie najbardziej?

Opowiadanie o wartościach w biznesie jest wielkim wyzwaniem. Zmagam się z tym od wielu lat, próbując przekonać przedsiębiorców do zmiany myślenia. I jest to trudne, głównie dlatego, że wartości są pojęciem filozoficznym. A jak wiadomo, biznes stąpa twardo po ziemi i daleko mu od rozważań moralnych. “Marketing wartości” pokazuje właśnie to twarde oblicze biznesu, które ma głęboko zakorzenione idee w części strategicznej. Nie są to jednak puste slogany na ścianach, a realne działania, które przyczyniają się do stałego rozwoju.

Zapytałam też Justynę, czym dla niej samej jest ta książka. Zerknijcie:

Książka jest zbiorem towarzyszących mi od dawna myśli i obserwacji, a także moich zainteresowań i rozważań nad tym, czym jest, jaki jest i jaki powinien być współczesny marketing. To podsumowanie wiadomości, które od lat przekazuje moim studentom podczas zajęć z marketingu wartości, a także tematyki, którą poruszam w swoich artykułach. Jest to pewien manifest mojego podejścia do biznesu, które chcę rozpowszechniać. Wierzę, że książka ta może być inspiracją dla każdego, kto szuka bardziej ludzkiego podejścia do marketingu, biznesu i swojej aktywności konsumenckiej. W głowie kiełkuje wiele pomysłów na, to co dalej po książce, zwłaszcza że dzięki niej spotkałam wielu ludzi myślących i działających podobnie. To sprawia, że jestem przekonana o tym, że takie podejście będzie tylko zyskiwać na znaczeniu w dzisiejszym świecie. Zapraszam do lektury i dzielenia się swoimi przemyśleniami oraz oczywiście wprowadzania w życie swoich pomysłów na zmianę świata na lepsze.

Książka jest lekka i przyjemna w odbiorze i szczerze polecam ją każdemu managerowi bez wyjątku. Jest kilka pozycji, które po prostu trzeba przeczytać. I to zdecydowanie jest jedna z nich!

Kupując tę książkę przekazujesz 2 zł na pomoc osobom chorym na stwardnienie rozsiane.

Polecam: Justyna Bakalarska: „Marketing wartości. Ludzkie oblicze Twojego biznesu”


Zostań ze mną na dłużej ;)

Daj się zainspirować do tworzenia wartości w biznesie. Obserwuj mnie na:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *