#dzienkobiet | Jak marki odpowiadają na wołanie o wartości?

Dzień Kobiet stał się jedną, wielką manifestacją. Czy marki potrafią te głosy wykorzystać w komunikacji? Na ile jest to tylko wpisywanie się w trendy, a ile w tym realnych działań społecznych?

Napatrzyłam się wczoraj na kobiety. Ich obrazy pojawiały się wszędzie, w internecie, w  telewizji i na ulicach. Z jednej strony silne i piękne, otwarcie mówiły o tym, co dla nich ważne. Jednak z drugiej strony zauważyłam jakąś desperację w tym wołaniu, wiele obaw i niepewności. Napawa mnie to smutkiem. A Dzień Kobiet powinien być czymś zupełnie innym – swoistym świętem pozytywnych wartości, z których wszyscy czerpiemy wiele korzyści na co dzień.

Prawa kobiet łamane są w wielu krajach. Istotne natomiast jest to, że kobiety głośno o tym mówią, że podkreślają ważne dla nich wartości. I pomimo smutku, jaki wczoraj ogarnął nasz kraj i inne zakątki świata, mam wrażenie, że dobrze się dzieje. Dobrze, ponieważ potrafimy głośno wyrażać, co nas niepokoi, z czym się nie zgadzamy. A mądrzy ludzie wykorzystują te wołania w mądry sposób. Pokazują to szczególnie marki, dopasowując swoje komunikaty do wołania kobiet o równość. Prezentowałam Wam już spot marki Always, który został doceniony zarówno przez kobiety, jak i branżę kreatywną, ale 8 marca, to prawdziwy wysyp takich filmów, grafik i tekstów.  Czy marki słusznie oceniły wołanie kobiet o wartości? Czy potrafiły zidentyfikować się z ich potrzebami? Hmm, oceniam, że jak najbardziej tak. Pokazują to zwłaszcza media społecznościowe, które szalały wczoraj od udostępnień i komentarzy treści takich jak te poniżej.

Wołanie o wartości w komunikacji

P&G w świetny sposób wykorzystał filmy internautów, by opowiedzieć codzienne historie kobiet. O tym, co ważne dla  małych i dla dużych – #WeSeeEqual.

Co podpowiada Google, po wpisaniu w wyszukiwarkę „Women should…?” Sami zobaczcie:

#UnitedByHalf – globalna kampania marki United Colors Of Benetton to głos poparcia dla równości kobiet w Indiach.

Dziewczynka w starciu z bykiem z Wall Street to wypowiedź State Street Global Advisors o sile kobiet w przywództwie.

fot. Federica Valabrega

Dorzucam jeszcze dosyć kontrowersyjny film łamiący stereotyp pięknych księżniczek. Bardzo ciekawy sposób na przedstawienie tematu równości za pomocą dosyć nietypowej metody. Film wywołuje spore oburzenie, ale dzięki temu marka zainicjowała dyskusje.

Oczywiście można dyskutować, na ile marki wprowadzają na co dzień te wartości w życie. Na ile rzeczywiście równo traktują kobiety w biznesie i wspierają je w zewnętrznych projektach? Jest jeszcze na pewno wiele do zrobienia. To pewne. Ale osobiście cieszy mnie fakt, że zamiast lać wodę o pięknych księżniczkach, wysyłać miliony internetowych buziaków, kwiatków i prezentów firmy potrafią zabrać głos w sprawach ważnych. Od czegoś zmiany muszą się zacząć. Nawet jeśli jest to nieco na siłę, napędzane przez trendy i debaty publiczne polityków i dziennikarzy.


Zostań ze mną na dłużej ;)

Daj się zainspirować do tworzenia wartości w biznesie. Obserwuj mnie na:

2 thoughts on “#dzienkobiet | Jak marki odpowiadają na wołanie o wartości?

  1. Czasem mam wrażenie, że cofnęliśmy się w czasie i że kobiety znów muszą walczyć o swoje prawa. Jednak są też i takie, które przewodzą są silne, na wysokich stanowiskach. Reklamy pokazują tylko jeden aspekt. Kobiety są mądre i nie dadzą się zastraszyć głupim ideologiom.

  2. Zgodzę się z Tobą, że marki przygotowując swoje kampanie niekoniecznie muszą dobrze traktować kobiety w biznesie. Uważam jednak, że każde zwrócenie uwagi na problem jest bardzo ważne i wielu osobom (po dobrej kampanii) oczy otwierają się szerzej. Fajnie, że zebrałaś te perełki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *