Wartości na konfach. Dobry przykład od #IloveMkt

Wczoraj spędziłam bardzo fajny dzień z konferencją I ❤ Marketing, organizowaną przez Sprawny Marketing. Popijałam kawę, zajadając orzechy i na luzie, bez specjalnej spiny oddałam się nauce podczas transmisji online. Liczyłam na solidną dawkę wiedzy i tak się też stało.  Ale po raz kolejny zaskoczyło mnie, że tyle osób mówi o wartościach w zarządzaniu i etycznym postępowaniu w biznesie.

Zrobili to dobrze

Michał Sadowski z Brand 24 ze sceny zakomunikował, że oddaje połowę wygranej na charytatywną akcję Szkoła 3.0, gdzie potrzebujące dzieci uczą się programowania i dostają pewny fach w ręku, by lepiej wystartować w dorosłym życiu.

Paweł Tkaczyk (bloger, paweltkaczyk.com) opowiedział o tym, że pracodawcy obudzili się trochę z ręką w nocniku i coraz częściej mają problem z przyciąganiem do siebie wartościowych pracowników. Pokazał świetne przykłady firm (np. Patagonia), w których firmowe wartości nie są tylko napisami na ścianie, takich, które mają przedszkola dla dzieci pracowników, pozwalają przyprowadzać zwierzaki do biura itp. Bardzo podobało mi się, że Paweł jasno pokazał, że firmy w swoich kampaniach employer brandingowych nie powinny tylko pokazywać fajnej atmosfery w pracy, że to już po prostu nie wystarczy. Firmy muszą kusić pracowników czymś więcej, np. właśnie wartościami rodzinnymi.

Ania Białkowska z Sataku też pokazała, że firmowa fundacja może mieć realny wpływ na odbiór  marki przez klientów. Gry pokazujemy się jako cała grupa, nie tylko jako indywidualni przedstawiciele firmy, do komunikacji możemy wnieść także sukcesy innych. A akcje firmowych fundacji świetnie się do tego nadają.

W komentarzach pojawiały się też jasne głosy popierające takie działania. Barbara Stawarz (Happy Content) natomiast od razu podsumowała wystąpienie Pawła komentarzem, że właściwie wartości w zarządzaniu można spotkać już coraz częściej. I to jak najbardziej jest prawda. Tylko pytanie, czy to wciąż nie jest za mało?

Sam organizator też zaangażował się charytatywnie, wspierając Fundację Mam Marzenie.

Wniosek

Wniosek po wczorajszym wydarzeniu mam jeden. Ale pojawia on się właściwie po każdej marketingowej i internetowej konferencji, w której biorę ostatnio udział lub obserwuję wirtualnie. Organizatorzy i prelegenci już wiedzą, że bez wartości skuteczny rozwój biznesu nie jest możliwy. Zastanawiam się tylko jeszcze, jak to jest na innych biznesowych wydarzeniach? HR, sprzedaż, zarządzanie? Czy one też już podejmują takie tematy? Macie jakieś doświadczenia?


Zostań ze mną na dłużej ;)

Daj się zainspirować do tworzenia wartości w biznesie. Obserwuj mnie na:

8 thoughts on “Wartości na konfach. Dobry przykład od #IloveMkt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *